Vinnare 2018

Vinnarna av GuldKontakt kundservice var Aller Media och GuldKontakt den digitala folkmunnen var Telia. Vinnarna möte du här!

GuldKontakt_Sveriges ba¦êsta kundserviceDet är kunderna och de direkta kundmötena som avgör vem som vinner GuldKontakt, dvs "Voice of the Customer". Som vinnare av GuldKontakt erhåller man den fina GuldKontaktpokalen att stoltsera med. Vinnare i respektive kategori får också ett sigill som går att använda i tryck och på webbsidor. Något att visa upp för sina kunder och vara riktigt stolt över!             

Här är 2018 års vinnare!

Aller Media vann GuldKontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 - när kunderna värderar. 
Analysföretag Brilliant Future genomförde kundundersökningar bland kunder som varit i kontakt med kundservice hos de bolag som deltog i tävlingen GuldKontakt. När kunderna värderar hur nöjda de varit med den service de erhållit hos tävlande bolag, blev Aller Medias kundservice vinnare – bäst när kunderna får säga sitt. Här tar kundservicechef Fredrik Löfgren och medarbetarna Tina Spasovic och Elina Söderblom emot priset!
IMG_9271


Telia Company - Guldkontakt 2018 - vinnare kategori den digtala folkmunnenTelia Company vann Guldkontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 - enligt den digitala folkmunnen. 
Analysbolaget Gamgi analyserade och samlade in alla publikt tillgängliga meddelanden och konversationer om "kundservice" och liknande ord på Sociala medier. Sedan har de sammanställt och analyserat vad man pratar om och vilka känslor man uttrycker. När svenskarna pratar om kundservice och samtidigt nämner ett bolagsnamn blev Telia det bästa och mest omtyckta företaget i Sverige - bäst när den osminkade verkligheten gäller.