Vinnare

Här presenterar vi de stolta vinnarna av GuldKontakt över åren!

GuldKontakt_Sveriges ba¦êsta kundserviceDet är kunderna och de direkta kundmötena som avgör vem som vinner GuldKontakt, dvs "Voice of the Customer". Som vinnare av GuldKontakt erhåller man den fina GuldKontaktpokalen att stoltsera med. Vinnare i respektive kategori får också ett sigill som går att använda i tryck och på webbsidor. Något att visa upp för sina kunder och vara riktigt stolt över!  

2020 ställs tävlingen in till följd av coronapandemin.    

Här är 2019 års vinnare!

Kategori Kundservice 2019 - när kunderna säger sitt:
Vinnare blev Agria Djurförsäkringar. Så här säger kundservicechef Anna Andersson.
"Vinsten går inte riktigt att beskriva! Vi fick kvitto på att vi gör ett bra jobb som helhet. Jag som ledare kände att jag blev rörd och det kändes in i hjärtat! Stotlhet! Vi engagerar alla medarbetare i allt och nu kände jag att det blev ett kvitto på att det lönar sig. VD kom direkt dagen efter och gratulerade oss, vår affärsområdeschef hyllade oss och vi firade med tårta på torget!"
Läs hela intervjun...





Kategori bästa kundservicemedarbetare 2019.
Rebecca Shmuelsdotter från Lensway Group AB.

Så här säger Rebecca om sin inställning till kundservice och på vilket sätt hon blev vinnare!
-" Jag ger hela tiden allt! Jag tänker att just nu är den här kunden i kontakt med oss och då ska den personen få den absolut bästa upplevelsen! Jag har alltid tänkt utifrån att man ska bemöta andra på det bästa sätt man kan, både för att ge service, men också för att sälja!"
Kategori Telefonsälj 2019 - när kunderna säger sitt:
Vinnare blev Agria Djurförsäkring. Så här beskriver Elin Hagård som är ansvarig för telefonsäljverksamheten vinsten:
"- Jag visste att det skulle vara särskilt utmanande att vinna i kategori telefonförsäljning och kunde verkligen Agria vinna två priser? Men en telefonsäljare från Agria är välkommen att ringa och kunder blir glada. Erbjudandet är ofta relevant, det finns ett behov och det har av olika skäl inte blivit av att kunderna själva sökt kontakt.
När sedan Agria utropades som vinnare även i kategori telefonförsäljning, ja då visste inte lyckan några gränser!"



 




Kategori Kundservice - Digitala folkmunnen:
Vinnare Telia Company med en stolt Anita Tidner kundservicechef som tar emot priset. Telia vinner priset för andra året i rad!

Analysbolaget Gamgi analyserade och samlade in alla publikt tillgängliga meddelanden och konversationer om "kundservice" och liknande ord på Sociala medier. Sedan har de sammanställt och analyserat vad man pratar om och vilka känslor man uttrycker. När svenskarna pratar om kundservice och samtidigt nämner ett bolagsnamn blev Telia det bästa och mest omtyckta företaget i Sverige - bäst när den osminkade verkligheten gäller.

      

Här är 2018 års vinnare!

Aller Media vann GuldKontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 - när kunderna värderar. 
När kunderna värderar hur nöjda de varit med den service de erhållit hos tävlande bolag, blev Aller Medias kundservice vinnare – bäst när kunderna får säga sitt. Här tar kundservicechef Fredrik Löfgren och medarbetarna Tina Spasovic och Elina Söderblom emot priset!
IMG_9271


Telia Company - Guldkontakt 2018 - vinnare kategori den digtala folkmunnenTelia Company vann Guldkontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 - enligt den digitala folkmunnen.
Analysbolaget Gamgi analyserade och samlade in alla publikt tillgängliga meddelanden och konversationer om "kundservice" och liknande ord på Sociala medier. Sedan har de sammanställt och analyserat vad man pratar om och vilka känslor man uttrycker. När svenskarna pratar om kundservice och samtidigt nämner ett bolagsnamn blev Telia det bästa och mest omtyckta företaget i Sverige - bäst när den osminkade verkligheten gäller.