Vinnare

Här presenterar vi de stolta vinnarna av GuldKontakt över åren!

Det är kunderna och de direkta kundmötena som avgör vem som vinner GuldKontakt, dvs "Voice of the Customer" och oberoende AI. Som vinnare av GuldKontakt erhåller man den fina GuldKontaktpokalen att stoltsera med. Vinnare i respektive kategori får också ett sigill som går att använda i tryck och på webbsidor. Något att visa upp för sina kunder och vara riktigt stolt över!    

Här är tidigare vinnare!

Kategori Bästa Kundservice 2022:
Vinnare av Sveriges Bästa Kundservice 2022 blev Skånetrafiken. 
Skånetrafiken har med Kontaktas Servicehandbok som utgångspunkt tagit fram sin egen servicehandbok som delats ut till samtliga medarbetare. Man har dessutom arbetat hård med coaching och utbildning med servicehandboken som grund. Arbetet gav resultat! Skånetrafiken har högst betyg i att vända kunden i bemötandet. Det vill säga, att de lyckats vända kunden från negativ till positiv genom bemötandet i telefon. Trots det faktum att Skånetrafiken har otroliga medarbetare, kan de ändå inte trolla fram tåget som har fastnat någonstans på vägen. Oavsett det, så lyckas Skånetrafikens ytterst kompetenta kundservicemedarbetare vända kunderna så att de är positiva när de lägger på. Det är en alldeles särskild prestation.









Kategori Bästa Kundservicemedarbetare 2022:
Lovisa Malmgård på Skånetrafiken är Sveriges bästa kundservicemedarbetare 2022!
Så här säger Lovisa: 
"Jag är väldigt mån om att kunden ska känna sig förstådd och att man alltid hjälper till. Jag sätter mig i kundens situation och är empatisk och lugn. Det är viktigt att behålla lugnet och försöka göra kunden lugn genom att försäkra dem att vi kommer hjälpa dem så gott vi kan. Mina kollegor och min chef gör också väldigt mycket. Det är dom som gör att man trivs extra mycket och känner att man vill lyckas och göra sitta allra bästa. Jag tycker det är jätteroligt att jobba med kundservice. Jag gillar verkligen att hjälpa människor och jag tror att när man gillar det så blir man extra bra på det. "


Kategori Sveriges Bästa Telefonsäljbolag 2022:
Effective Communication AB, Rickard Blom VD och Monia Venner, kvalitetsansvarig.
För andra året i rad tog Effective Communication AB hem priset som Sveriges Bästa Telefonsäljbolag även 2022. Med år av kvalitetsarbete, uppföljning och fokus på medarbetaren på arbetsplatsen har de lyckats nå fram till där de är idag. 




Kategori Sveriges Bästa Telefonsäljare 2022:
Munkhjin (Mike) Nyamdavaa Effective Communication är Sveriges Bästa Telefonsäljare 2022! 

Kategori Kundservice 2021:
Vinnare blev Viktväktarna kundservice i Malmö. Så här säger Anette Rehnström, Member Support Manager:
"Att vi har ett fantastiskt duktigt team, ja det vi visste vi redan innan. Vi har en hög kundnöjdhet, men från det till att bli Sveriges Bästa Kundservice, det var och är fortfarande är helt otroligt! Vi tävlade också individuellt på agentbasis och när vann vi med de tre bästa i Sverige. Vi fick ytterligare bekräftelse på att vi gör ett mycket bra jobb med nöjda kunder!
Vi har ett sammansvetsat team som alltid hjälper varandra, men att vara med i GuldKontakt gjorde att detta samarbete blev ännu bättre och ännu mer sammansvetsat samt ett otroligt stolt gäng. Det blev liksom ett kvitto på vårt arbete, det vi gör varje dag! Vi firade med bubbel och en härlig buffé och det spred sig internt. Vi fick hyllningar från både ledningsgruppen i Sverige men också från ledningen i USA. Många företag har hört av sig och gratulerat oss, och under våren 2022 (efter pandemin) som vill komma på besök hos oss."




Kategori Bästa Kundservicemedarbetare 2021:
Tina Danefors, Viktväktarna säger så här!
"Att få jobba med kundservice och nära våra medlemmar är det bästa med mitt jobb, och att dessutom får göra det tillsammans med vårt härliga gäng på WW Viktväktarna gör jobbet ännu roligare. Jag får prata med så många olika människor varje dag och våra samtal är väldigt avierande, vilket gör det ännu roligare och mer utmanande. När jag vann titeln "Årets bästa kundservicemedarbetare 2021" blev jag så glad och det finns väll inget bättre kvitto på att man gör ett bra jobb, när det är våra medlemmar som gett mig detta betyg. Nu kör jag vidare med samma glädje, men extra mycket stolthet!"
Kategori Sveriges Bästa Telefonsäljbolag 2021:
Effective Communication AB, Rickard Blom VD och Monia Venner, kvalitetsansvarig.



Kategori Sveriges Bästa Telefonsäljare 2021:
Kevin Luukela, Effective Communication

2020 ställdes tävlingen in till följd av coronapandemin.



Kategori Kundservice 2019:
Vinnare blev Agria Djurförsäkringar. Så här säger kundservicechef Anna Andersson.
"Vinsten går inte riktigt att beskriva! Vi fick kvitto på att vi gör ett bra jobb som helhet. Jag som ledare kände att jag blev rörd och det kändes in i hjärtat! Stotlhet! Vi engagerar alla medarbetare i allt och nu kände jag att det blev ett kvitto på att det lönar sig. VD kom direkt dagen efter och gratulerade oss, vår affärsområdeschef hyllade oss och vi firade med tårta på torget!"
Läs hela intervjun...



Kategori bästa kundservicemedarbetare 2019.
Rebecca Shmuelsdotter från Lensway Group AB.

Så här säger Rebecca om sin inställning till kundservice och på vilket sätt hon blev vinnare!
-" Jag ger hela tiden allt! Jag tänker att just nu är den här kunden i kontakt med oss och då ska den personen få den absolut bästa upplevelsen! Jag har alltid tänkt utifrån att man ska bemöta andra på det bästa sätt man kan, både för att ge service, men också för att sälja!"
Kategori Telefonsälj 2019 - när kunderna säger sitt:
Vinnare blev Agria Djurförsäkring. Så här beskriver Elin Hagård som är ansvarig för telefonsäljverksamheten vinsten:
"- Jag visste att det skulle vara särskilt utmanande att vinna i kategori telefonförsäljning och kunde verkligen Agria vinna två priser? Men en telefonsäljare från Agria är välkommen att ringa och kunder blir glada. Erbjudandet är ofta relevant, det finns ett behov och det har av olika skäl inte blivit av att kunderna själva sökt kontakt.
När sedan Agria utropades som vinnare även i kategori telefonförsäljning, ja då visste inte lyckan några gränser!"


 




Kategori Kundservice - Digitala folkmunnen:
Vinnare Telia Company med en stolt Anita Tidner kundservicechef som tar emot priset. Telia vinner priset för andra året i rad!

Analysbolaget Gamgi analyserade och samlade in alla publikt tillgängliga meddelanden och konversationer om "kundservice" och liknande ord på Sociala medier. Sedan har de sammanställt och analyserat vad man pratar om och vilka känslor man uttrycker. När svenskarna pratar om kundservice och samtidigt nämner ett bolagsnamn blev Telia det bästa och mest omtyckta företaget i Sverige - bäst när den osminkade verkligheten gäller.

      

Här är 2018 års vinnare!

Aller Media vann GuldKontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 - när kunderna värderar. 
När kunderna värderar hur nöjda de varit med den service de erhållit hos tävlande bolag, blev Aller Medias kundservice vinnare – bäst när kunderna får säga sitt. Här tar kundservicechef Fredrik Löfgren och medarbetarna Tina Spasovic och Elina Söderblom emot priset!
IMG_9271


Telia Company - Guldkontakt 2018 - vinnare kategori den digtala folkmunnenTelia Company vann Guldkontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 - enligt den digitala folkmunnen.
Analysbolaget Gamgi analyserade och samlade in alla publikt tillgängliga meddelanden och konversationer om "kundservice" och liknande ord på Sociala medier. Sedan har de sammanställt och analyserat vad man pratar om och vilka känslor man uttrycker. När svenskarna pratar om kundservice och samtidigt nämner ett bolagsnamn blev Telia det bästa och mest omtyckta företaget i Sverige - bäst när den osminkade verkligheten gäller.